Τρίτη, 13 Μαρτίου 2018


Προς δημοπράτηση με 57εκατ.ευρώ η ηλεκτροκίνηση στο Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα

       Ένα βήμα πριν τη δημοπράτηση του μεγάλου έργου της για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα είμαστε μιας και το έργο εντάχθηκε πριν λίγες μέρες (με σημαντική καθυστέρηση) στο ΕΣΠΑ 2014-2020  μέσω του ΠΕΠ Θεσσαλίας ολοκληρώνοντας τη σχετική διαδικασία από την Διαχειριστική Αρχή Θεσσαλίας.  Τώρα ανοίγει διάπλατα η δημοσίευση της προκήρυξης του έργου. 
          Στο έργο αναμένεται να προσέλθουν όλοι οι μεγάλοι τεχνικοί όμιλοι της χώρας αν και οι τελευταίες δημοπρατήσεις έχου φέρει εκπτώσεις-ρεκόρ. Να θυμίσουμε ότι για τη Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων είχαμε 45,71% και για την ηλεκτροκίνηση στο Κιάτο-Ροδοδόαφνη 53,73%. Η διάρκεια των έργων έχει καθοριστεί σε 30 μήνες και εφόσον τα έργα ξεκινήσουν εντός του 2018, η ολοκλήρωση του είναι δυνατή το 2021.
          Το έργο είναι προϋπολογισμού 57,7 εκατ. ευρώ € (ποσό με ΦΠΑ) και αφορά την εφαρμογή συστήματος ηλεκτροκίνησης µε μονοφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα 25 kV/50Hz, στην ανακαινισμένη σιδηροδρομική γραµµή Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα που έχει συνολικό μήκος 80 χλµ. περίπου. ∆ιοικητικά ανήκει στην περιφέρεια Θεσσαλίας και διέρχεται τις περιφερειακές ενότητες Λάρισας, Καρδίτσας και Τρικάλων.
    Γενικά το σιδηροδρομικό τμήμα στο οποίο και μελετάται η ηλεκτροκίνηση συνδέει το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο (Αθηνών – Θεσσαλονίκης - εξωτερικού) µε το σύνολο του δυτικού Θεσσαλικού κάμπου. Με την ολοκλήρωση του έργου οι ταχύτητες που θα μπορεί να αναπτύσσει το τρένο θα είναι της τάξης των 160χλμ/ώρα και το δρομολόγιο Αθήνα-Καλαμπάκα θα διαρκεί περίπου 2 ώρες και 50 λεπτά χρόνος ρεκόρ αν σκεφτεί κανείς ότι σήμερα απαιτούνται σχεδόν 5 ώρες. Την ίδια ευεργετική μείωση χρόνου θα βιώσουν και τα 2 μεγάλα αστικά κέντρα της περιοχής καθώς στην Καρδίτσα το τρένο θα φτάνει σε 2 ώρες και 20 λεπτά και στα Τρίκαλα σε 2 ώρες και 40 λεπτά. Ουσιαστικά το τρένο θα λειτουργεί ως ένας Προστιακός Σιδηρόδρομος για την περιοχή Λαμία-Παλαιοφάρσαλος-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Καλαμπάκα, εξυπηρετώντας τις καθημερινές ανάγκες χιλιάδων επιβατών, αλλά και δίνοντας ώθηση στον τουρισμό της περιοχής που τα τελευταία χρόνια βιώνει μία μεγάλη ανάπτυξη.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου